19 juni 2013

Serietips: It's Always Sunny In Philadelphia

Fick som tips här ett tag sedan att kolla in en serie som heter It's Always Sunny in Philadelphia. Jag har hört talas om serien, men av någon anledning har jag aldrig kollat på den tidigare. Trodde väl att den är tråkig eller något. 

Hursomhelst. Min första tanke efter första säsongen var: VARFÖR HAR INGEN TIPSAT OM DENNA SERIE TILL MIG TIDIGARE? Den är ju otrolig rolig! Humor precis i min smak - lite sarkastiskt och så där. Varför? Huh? Nu har jag kommit typ till mitten av andra säsongen och är helt kär i serien (och har heller ingen datatrafik kvar på mitt skräpinternet.. buhuu)

Serien handlar då om tre barndomskompisar Charlie, Dennis och Mac som äger en pub, och Dennis syrra Dee som är bartender i puben (och deras pappa som spelas av Danny DeVito som kommer med i gänget i andra säsongen.) Nästan alla i gänget lider av lite för stort ego och dumhet och är mer eller mindre idioter och gör idiotiska saker. Charlie är dock helt klart min favorit, av olika anledningar.

Nionde säsongen börjar på hösten och därmed har jag 7 säsonger till att kolla på här under sommaren. Faktiskt en av de bästa komediserierna jag sett på länge och dessutom utan det där idiotiska studioskrattet på bakgrunden (pluspoäng.)

Promotrailern för nionde säsongen är ju fantastisk så här från svensk synpunkt haha.





Någon annan här som gillar serien?

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments