15 maj 2012

Diablo III (och en triple facepalm.)

Vi tänkte göra denna blogg välstrukturerad och organiserad. Geekredaktionen (åh, vad tufft det låter att säga så) satte sig igår på ett café i stan och planerade och grejade hur länge som helst. Vi tänkte ut vad vi skulle skriva om denna vecka. Vi planerade nämligen att vi skulle gå och kolla in releasen på Diablo och kika lite vad folk tyckte och tänkte. Och göra en riktigt ordentlig reportage av detta. Så vi kom överens över att vi skulle ses halv tolv vid våghustorget.

Hur som helst gick det så, att en av geekarna (pekar på TinA) fick äntligen en lägenhet igår - så hon höll ju på att flytta hela dagen lång, samt städa sin nya lya. Sara satt hemma och pluggade en stund och sedan hjälpte hon till att flytta Tinas grejer. Och jag för den delen satt på jobbet hela kvällen och hade annars också stigit upp jättetidigt för att gå till tortyrkammaren tandläkaren. 

Så när geekredaktionen träffades (av en slump) utanför min lägenhet (TinA förvarade sina saker där) förstod alla att det kommer inte bli någon Diablo III mitt i natten. Utan förmodligen däcka direkt man ser något som liknar en säng, soffa eller madrass, golv, matta (vad man nu väljer att sova på.)

Så där rök den planen, kan man säga!


Men om vi återgår lite till gårdagens (eller nattens) stora händelse då. Diablo III lanserades. Jag personligen har aldrig spelat Diablo (vad jag kommer ihåg alltså - ni kommer fömodligen märka småningom att jag - Marianne - lider av dåligt minne. Vissa kallar det för ålder, jag kallar det för selektivt minne -  vissa saker är helt klart värda att komma ihåg mer än andra. Oftast kommer jag ihåg det som är mest onödigt att komma ihåg. Givetvis.)





Nu till frågan då, hur många av er har väntat på detta spel? Någon som redan spelat Diablo 3, vad tyckte ni om detta? Är Diablo någon man borde testa på? Borde jag skämmas, för jag inte har spelat det? Borde vi skämmas, för att vi failade vår första quest? (Eller egentligen, svara inte på den där sista frågan -  jag tror jag vet svaret.)


4 kommentarer:

  1. Diablo 1 ger mig en riktigt trevlig nostalgisk känsla från när jag var liten och skaffade det efter att jag såg en recension av det på "Sajber", har jag för mig.

    Sajber var för övrigt ett riktigt bra program
    (sätter på mig glasögonen och reflekterar...)

    Diablo 2 gick hem fetbra på LAN, när man var i den åldern när källarlan var hett på tapeten.

    öhh så jag antar att Diablo har följt med mig genom uppväxten lite grann, men vet inte om jag ska spela trean, konceptet känns inte så sporrande längre, hjärndöd hack n slash... Kanske kör igenom SPn nån gång i framtiden (om det finns ett sånt läge)?

    Oj, nu känner jag mig nästan gammal :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast du är väl alltid i den åldern när källarlan är hett på tapeten? ;) Jag har inte ens hört nåt om Diablo för du har inte tjatat om den hehe.

      Radera
  2. Jag var helt besatt av både Diablo 1 och 2. 3:an har jag väntat otåligt på så jag var ganska så uppspelt när den låg på hallmattan i tisdags. Är dock inte så nördig att jag skulle kunna köa för spelet utklädd till en häxdoktor. Har testat Diablo 3 litegrann och tjaa..det verkar rätt kul. Grafiken är väl inte så imponerande men det gör inte så mycket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo tydligen är ettan och tvåan värda att spela, vad jag nu hört efteråt :) Får väl sätta mig och testa någon av versionerna någon dag.

      Radera

We ♥ comments