19 maj 2012

Top 5: Serier


Listor är roliga. Därför kommer någon av oss varje lördag komma med någon typ av topplista. Ja, för listor är verkligen så roliga! Vi börjar med en av mina absolut favoritkategorier : TV-serier.  Och min lista ser så här:


5. Twin Peaks. David Lynchs kultserie som är förmodligen den konstigaste serie jag sett i mitt liv (om vi inte räknar med alla ungdomsserier - jag fattar inte sådana.) Det går inte riktigt att beskriva serien mer än så, alltså att den är sjukt konstig och bra. Musiken och stämningen är också alldeles sjukt bra!


4. Big Bang Theory - Just nu den enda komediserien jag orkar kolla på. Och den enda jag anser vara sjukt rolig. Mest för Sheldons skull, han är så himla skön!


3. Game of Thrones - Den som missat förra årets absolut bästa serie, får nog skämma lite grann. Bra drama, bra skådespelare, sjuka intriger, jävligt brutal och otroligt bra gjord. Jag är redan nu ledsen över det att andra säsongen snart är slut.


2. Battlestar Galactica - Egentligen borde den här finnas på första plats, för den är bara sååå bra. Men ni som känner mig kommer förstå mitt förstahandsval. Battlestar Galactica är förmodligen den bäst gjorda serien överhuvudtaget och flera skippar att se den bara för att det är sci-fi (big ass mistake!) Jag ser den nog mer som en otroligt bra dramaserie, fast med massvis av robotar. Och så är dessutom Starbuck en av TV-historiens tuffaste brudar.


1. The X-Files. Ja, behöver jag förklara? Världens bästa Mulder, UFOn, övernaturliga saker (fast jag tror ju egentligen inte på sådant) och konspirationsteorier. Hur många gånger har jag sett X-Files? Typ tre gånger (eller är inne på den tredje gången.)

Bubbling under: True Blood, Star Trek (jag kan inte bestämma vilken, så jag säger nu alla heh heh), Stargate: Atlantis (Dr McKay måste ju vara en av de roligaste karaktärerna på TV - och Ronan Dex most awesome höhö), House MD, Criminal Minds och typ hundratusen andra.

Vilka är dina favoriter?

Translation: These are my favorite tv-series, what are yours?

6 kommentarer:

  1. Grym lista! Har hört att The Sarah Connor Chronicles ska vara bra. Tänkte börja se på den :D
    Men tror inte den skulle förtjäna nån top5 placering dock

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den måste man ju se! Det måste nog vara en sjukt bra serie, för att komma upp i top 5. Händer inte så ofta..

      Radera
  2. 3 av 5 serier har jag iaf änsålänge sett. Twin peaks och Battlestar Galactia nästa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh, håller med Andy! Du har massa roligt att se på! :) Skulle villa kunna tömma mitt minne, så jag kunde se Battlestar galactica om för första gången!

      Radera

We ♥ comments