26 maj 2012

Topp 5: Saker i mitt hem

Jag tänkte visa för er vad som är Topp 5 i MITT HEM. Jaaaa! Allra först slänger vi ut


5. Mina shotglas. Jag har knappt använt dessa för att de betyder för mycket för att shotas ur. Det längst bak är som ni ser från ett labb (mwahah) och rören är alltså shotglasen. Den silverfärgade saken är en shaker och glaset bredvid... Vetefan. Det längst fram är shotglas med nummer i botten och ska alltså föreställa kulorna från ett biljardbord (dah). Båda har använts typ två-tre gånger var och då har jag ägt dem i flera år.


4: Mina tuffa kylskåpsmagneter med två favoritstripar med Nemi och Cyan. Jag fick dem av min kusin som gillar att göra små kreativa saker och helst unika också. I den övre magneten säger jag ofta "Inte för en ninja, Cyan" när nån säger att nåt är omöjligt. Den andra är en mer "true story" då Nemi säger att folk behöver tv-spel för att kunna avreagera sig inom det istället för IRL.


3: Jag är som sagt en Betty Boop-lover så fatta min lycka när jag fick den här pinglan i present! Det finns en söt liten butik här i Örebro som har flera olika ståendes i skyltfönstret. Jag har så länge jag kan minnas velat ha en, men aldrig förmått mig att köpa. Nu så har jag denna tack vare Sara i geekredaktionen plus tre vänner till, och det tog bara sådär åtta år...



 2: Den här tavlan fick jag också i present. Varför den är läcker? Den är dels gjord för hand av Marianne i geekredaktionen, dels står loggan för Horde (den sidan du SKA välja i World of Warcraft). Jag blev sjukt glad över den och är MIN.


1: Autograf av självaste Robert Englund. I första A nightmare on Elm street-filmen blir just en Tina (att Johnny Depp är med som en pojkspoling ska vi icke glömma!) mördad i sin mardröm och det är därför han skrev "Tina, my first victim! Ahh... - Freddy". Det är tack vare min kusin, som blev nämnd längre upp, som jag har denna autografen i mitt ägo. ♥


Har ni några topp 5:or i era hem som ni skulle göra allt för att behålla?

/TinA


3 kommentarer:

  1. Häftiga prylar! Åh, jag gillar också Betty Boop! Har en jättefin Betty Boop-docka i porslin hemma. Tyvärr så råkade jag krossa hennes ben (obs. oavsiktligt!!) en gång så jag drömmer om att hitta en ny likadan docka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ojoj! Bryta benen på Betty Boop är _inte_ varje människas dröm direkt ;) Hoppas du hittar en ny: det är ju fräckt att ha en!

      Radera
  2. Jag är sjukt avis på den där Robert Englund - autografen. Alltså på en skala på 1-10 ligger jag väl på 100. Sååå himla tuff!

    SvaraRadera

We ♥ comments