17 maj 2012

Veckans filmtips: The Avengers

Torsdagar på bloggen kommer handla om film och bara film. Vi kommer tipsa er om nya och gamla filmer. Och på torsdagar därför för att ni ska veta vad ni ska kolla på (eller inte kolla på) i helgen. Och eftersom det kommer typ hundratusen bra filmer nu i år (vilket också betyder att vi kommer bli ruinerade här på geekredaktionen), så kommer vi börja med hela två stycken filmer idag!




För ett tag sedan var faktiskt hela geekredaktionen och kolla på The Avengers. Jag personligen har väntat sjukt länge att få se filmen, eftersom, well - SUPERHJÄLTAR! (Och Robert Downey Jr - om nom.) Och det finns inte bara en superhjälte med i filmen, inte heller två, eller tre, eller fyra, utan faktiskt 6 stycken! Nämligen Iron Man (min favorit av dessa - och det är ju faktiskt Robert Downey Jr som spelar Iron Man - om nom igen), Captain America, Thor, The Hulk, Hawkeye och Black Widow. Det vill säga: superhjälteporr!


Filmen innehåller massvis med action (I like), bra humor (vi fnittrade genom hela filmen - speciellt Tina) och  en hel bunt bra skådisar (förutom Downey Jr också Samuel L. "Motherfucking" Jackson, Scarlett Johanson, Mark Ruffalo, Chris Evans osv.) Regissören är ingen annan än Joss Whedon, mannen bakom Buffy Vampire Slayer och kultserien Firefly (han har även skrivit manuskripten, vilket förmodligen förklarar den suveräna humorn.)


Filmen handlar alltså om The Avengers, en grupp superhjältar som ska rädda världen, när Loki (Thors aningen elaka brorsa) ställer till det. Man skulle kunna säga att det är den ultimata uppföljaren till filmerna Thor (inte så bra), Iron Man (1 & 2 - sjuktbra!) och Captain America: The First Avenger (helt okej). Det absolut enda jag tyckte var lite dåligt i filmen, var Scarlet Johanson, mest för att jag aldrig tyckt att hon är någon superbra skådesspelare. Men konstigt nog störde det inte mig alls - antar att jag var tillräckligt upptagen med att drägla efter Downey Jr när jag såg filmen.


Så med andra ord, jag var inte ett dugg besviken på filmen. Så jag rekommenderar verkligen att ni går och kollar filmen!



Har ni sett The Avengers, eller kommer ni se den (eller kommer ni inte se den?) Och just det, vem av dessa superhjältar är er favorit? 

Senare kommer ni få läsa om en film som hade premiär förra veckan!

Translation: The Avengers - a movie with all the coolest superheroes (and Robert Downey Jr) - I mean HOW could it go wrong? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments