1 sep. 2012

Top 5: Bakisfilmer.

Det absolut bästa att göra, när man är riktigt bakis, är att se en film. Dock måste (i alla fall för mig) filmen vara av kategorin braindead. Dvs en film, där man inte behöver tänka - för det går ju inte att tänka över huvudtaget när man är bakis. När jag t.ex såg Donnie Darko första gången, var jag sjukt bakfull - och fattade ingenting. Absolut inget. Det går ju inte att se på sån film då. 

Hursomhelst, här är några av mina absolut favoriter i denna kategorin:



Galaxy Quest - Alldeles suverän scifi-komedi! Med bland annat Sigourney Weaver, min favorit Alan Rickman och Sam Rockwell. Så. Himla. Rolig.



Shaun of The Dead - Egentligen passar denna film till nästan alla tillfällen. Men vem kan inte motstå Simon Paul och Nick Frost, när de försöker fly zombiesar? 


Pineapple Express - Seth Rogen, James Franco och Danny McBride är sjukt roliga som vanligt. Och verkligen ganska braindead - vilket passar muy bra inför bakisfilmsmaraton. 


Road Trip - Gammal klassiker. Denna har jag nog sett så många gånger att jag kan den utantill.. men den är ändå lika bra varje gång man ser den.



Och sist min absoluta favorit - Dude, Where's my car. För den är så jäääävla rolig. Helt klart bästa bakisfilmen någonsin! Eller hur? 

Vad titta du på när du är bakis? Ge gärna tips på något att se (i kategorin braindead..) För som ni säkert kan gissa (med tanke på dag och så där) så kan det eventuellt vara så, att geekredaktionen (eller okej, jag) är aningen bakis. Men endast eventuellt. 

♥  Marianne

Translation: Hangover = braindead movies. Hells yeah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments