31 aug. 2012

Veckans spelapp: Logo quiz

Har ni också märkt av dem där smygande små apparna i mobiltelefonerna, som driver en till vansinne? För ett par månader sedan blev jag introducerad i någon quiz som hade med flaggor att göra. Man skulle skriva rätt namn till rätt flagga (på engelska och det var ju lätt när man kände igen flaggan, men bara kunde den svenska benämningen...) och så kom man i högre level till svårare och fler flaggor.

Häromdagen fick jag ner Logo quiz i min kära Samsung, där man alltså ska göra samma sak fast med logotyper. Gud vad lätt och fort det gick att skriva de flesta företagens logga i level 1, men så fastnar man på en speciell. Man känner igen den sååå väl, men man kan bara inte komma på vad det är. Du provar med både det ena och det andra, men nej. "Wrong answer" eller det mest frustrerande "Almost good. Try again!". Man ba' "Nää!".

2012-08-30 01.04.00 
Det gör dock till slut inget, för du fortsätter med level 2 som du precis har låst upp. Och inser att samma satans jävla logga finns där också! Det går ju inte direkt söka på Google vad loggan heter om du inte ens minns vad företaget gör.
logoquiz1 
Nu har jag öppnat level 4, men det sticker i ögonen att se att de tre första levlarna inte är 100 % klara ännu. Måste. Fixa. Det. Beroendeframkallande? Nå, du stänger i alla fall av appen efter tio minuters klurande som slutar i total rage. :D

Det som saknas är väl att en del logotyper är totalt främmande för mig och känns som att de inte riktigt är lika stora som vissa andra är, så det kan ju bli lite svårt.

/TinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments