14 aug. 2012

Serietips: Mad Men



Jag har nog alltid varit intresserad i Mad Men - enda sedan den började för några år sedan - för vem gillar inte 1960-talets början och tiden då alla var stiliga och använde hattar (seriöst, varför kan vi inte hålla på med detta ännu idag?) Jag fick även första säsongen som present för ett par år sedan.. men det blev bara aldrig av. Jag hade "inte tid" att se den. 

Dock var det dags att ändra på saken. Jag kunde ju typ inte vara den sista i världen som sett Mad Men. Så jag började se serien. Och efter så där 4 avsnitt var jag så fast i den att jag i slutet på dagen fick springa till Åhlens för att köpa andra säsongen. 


Serien har typ allting man behöver (förutom det som ni normalt får läsa om här hos oss - skräck, sci-fi eller vampyrer, eller komedi.) Vi får följa livet på en reklambyrå från början av 1960-talet och speciellt Don Draper som lever ett dubbelliv. Mest intressant är nog (förutom  kläderna) genusperspektivet i serien, att få se ändringen från hur kvinnorna bara var hemma till att de fick viktigare jobb än sekreterare. 

Mycket mycket sevärd serie: sjukt stilig, bra story och intressant. Så var jag den sista i universum att se den, eller har du också missat serien?

♥ Marianne

Translation: Mad Men - love practically everything about it! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments