25 aug. 2012

Top 5: Gigs jag varit på

Jag går inte mycket på gigs. Ganska sällan faktiskt. Men några najsiga gigs har jag i alla fall varit på..


5. Deftones - provinssi Rock 2006 - Även fast vi hamnade i mosh piten och var aningen .. rädda när två meter långa dudes som var aspackade moshade där. Fast Deftones verkade vara aningen dryga, så var det ändå en kickass gig.

(Och jag är fortfarande för evigt bitter, att Korn ställde in sin konsert just på den festivalen. Hrmph. Och jag bestämde mig för att aldrig mer gå på festival, om jag inte får sova i ett hotellrum med dusch och toalett. Eller en stuga. Eftersom vi kom så sent fram och vi la vårt tält på en liten backe med trädrötter under oss. Det lär ha varit jobbigaste natten jag varit med om. Så jobbigt att jag åkte hem en dag för tidigt. )


4. Billy Idol - Helsingfors. Även om jag var och kolla på Billy med min mamma (! Ja, min mamma är SÅ awesome!) och säkert var den yngsta som var på gigen - så var det sjukt bra ändå.


3. Red Hot Chilli Peppers - Helsingfors. Såå himla bra live alltså!


2. Nine Inch Nails - Någon gång i Helsingfors. Hjärta hjärta hjärta. Fastän jag inte hade någon bra plats så var det jävligt coolt att få höra min husgud spela irl.


1. Michael Jackson - 1997 Helsingfors. Oujee. Jag har inte bara sett The King Of Pop uppträda, utan var även i VIP-sektionen och ungefär 10 meter från självaste stagen. Var det coolt? Ja. Var det  awesome? Hell yeah. Var det typ det bästa jag varit med om? JA! (Och vid ett tag var han typ 3 meter rakt ovanför MIG - jag vet, du vill röra på mig nu...)

Så kan jag även tillägga här, att jag faktiskt varit på Backstreet Boys konsert också. I första raden. Och jag har gjort en high five med Kevin. Basånivet och kan va avis på mig. Ifs tycker jag nog att detta är ganska lame och pinsamt, och jag ville sälja min biljett - men min kompis och syster övertalade mig att följa med. Bleurgh.

Vilken konsert/gig är den bästa du varit på? 

♥ Marianne

Translation: These are problably the best gigs/concerts I've been to. Yes, Michael was awesome, and I was about 10 m from the stage. I know, I'm so cool and you want to touch me now. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments