3 aug. 2012

Geekredaktionen testar Dead Space 2

Det var en typisk sommardag à la Skandinavien - så där halvt skitväder - och jag befann mig mitt ute i skogen i Kyrkslätt, lite utanför Helsingfors. Jag var och hälsade på mina bröder och vi tänkte spela något för att få tiden att gå. 

Mina bröder har helt olik smak i spel än jag - de gillar krigs- och sportspel - allt det jag egentligen inte gillar alls. Fast sedan hittade jag Dead Space 2 i deras låda. Jag fick övertyga dem ganska länge tills de gick med på att spela det spelet. "Den är alldeles för hemsk" sa den ena brorsan. "Nå, hur hemsk kan den egentligen vara? Fan vilka wussies ni är, låt mig visa hur ohemsk spelet är" sa jag - utan att veta vad jag gick med på över huvudtaget. 




Jag är egentligen sämst på spel som är läskiga. För jag får panik på en sekund. Och då kan jag inte tänka, inte göra nåt och jag liksom - bara dör. Och skriker. Och börjar nästan gråta. Så kändes det när jag i typ 10 minuter spelade Dead Space 2. Det finns aliens överallt och i början har man inte ens något vapen så att man kan göra smoothies av dom, utan det gäller bara att - springa och försöka komma undan. 

Första gången dog jag på 2 sekunder. True story. Andra gången överlevde jag kanske fem. Inombords slog hjärtat femtiomiljoner gånger i sekunden. Till slut fattade jag hur man styr snubben (jag är nuförtiden mer van att spela på dator än på konsol.) Jag vet dock inte vem som var mer i panik - jag eller brorsorna. Det blev en hel del skrik och blundande när vi dog av alla aliens. Men till slut blev det bara för mycket för mig och jag fick tacka för den gången och gick iväg för att gråta lite på toaletten - så tuff är jag. 


Jag kanske bara borde hålla mig till My Little Pony och andra rosa spel. Eller? Kanske jag någon vacker dag blir jättemodig och klarar av att spela något lite läskigare. 


♥ Marianne, tuffaste i hela världen - i alla fall i mina drömmar.


Translation:
Do you want to die of a panic attack? Then play Dead Space 2. Oh so you don't want to die in that way? Okay, then play something pink and fluffy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments