17 aug. 2012

Veckans app: Fantasy Kingdom Defense HD

Jag är ju den där som kör på gratisapparna i mobiltelefonen. Folk säger att det är på grund av mitt Ullaredshjärta, jag kallar det för att vara ekonomisk. Jag lägger hellre pengarna på GT till WoW eller annat roligt än till en enhet med minimal skärm. 
Så jag kollade in Play Store i "fånen" och in på Spel och fick upp FKD som i skrivande stund har 4,6 poäng av 5 möjliga. Varför inte prova då liksom? Det lät ju dessutom kul att få försvara mitt kungarike från klåfingriga fula monster med spikklubbor. 

Screenshot_2012-08-17-15-56-55

Först fattade jag INGENTING. Tryck på ett random slott, köp en armé. Var köper jag det? Tog jag fel slott nu? Varför fattar jag ingenting? Varför händer inget? 


Screenshot_2012-08-17-15-58-05


Jag kanske ska nämna att jag tillhör dom där som inte läser "how to play" alla gånger, för att jag tror att jag kommer fatta på en gång ändå. Så den där lilla rundvisningen jag fick av nån gubbe i långt skägg, skippade jag bara. 


Screenshot_2012-08-17-15-58-19


Jag förlorade första omgången ifall någon undrar. Då slutade jag spela och gjorde annat, typ började städa min lägenhet. Sen satte jag mig i soffan igen och började läsa How to play och försökte koppla allting. Nästa omgång vann jag överlägset. Eftersom jag är SÅ cool. 

Folk har gett kommentarer om att spelet är beroendeframkallande och rolig. Jag får nog ge det lite mer tid för att känna samma sak, men ja, tidsfördriv är det ju alltid! 




/TinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments