28 aug. 2012

Geeky butiker på västkusten

Jag befann mig på bästkusten (västkusten, för er som ej förstod) för ett par veckor sedan. I Göteborg stapplade jag in i Rockhouse som jag tyvärr inte har någon bild på, men ändå är värd att berätta om. Det första man möts utav när man kliver in är en massa t-shirtar med tryck av Batman, Superman, Sheldon Cooper och hans löjligt ökända "Bazinga!". Det fanns tuffa muggar, väskor och vill man ha en unge som lär sig i tid, fanns det grymma kläder för dom också! 

Nästa butik var Science Fiction bokhandeln. Jag behöver ju knappt säga någonting mer. Här fanns det inte bara böcker, utan även en massa spel, gosedjur, trollstavar (har alltid velat ha en och säga Alohomora mot nån random gylf av det andra könet (bara för att testa alltså...)) och miniatyrgubbar m.m. Jag hittade en almanacka som jag ska använda inför nästa år. Mer säger jag när jag får tag i den. :')

20120814_141729

Vidare ner från Götlaborg till mina hemtrakter - ULLARED! Varuhuset Gekås är kanske inte så överdrivet geeky i sig, men! Ett par snubbar har byggt halva mekkan i lego! Asfräckt! Nu har de flesta gubbar ramlat av någon anledning, men ni ser ju i alla fall helheten. :)

gekas_geeky

Ullared består inte bara av Gekås och en asfet parkering (svårt att tro, även för en fd invånare som jag). Det finns andra butiker, bland annat Retro house (hemsidan ligger dock nere för tillfället). De säljer både dator -och tv-spel, inte bara nya utan även gamla spel som tex är för Nintendo 8bits. ;)

retro_geeky

Har ni fler tips på vad västkustens butiker kan erbjuda? Tell me och ni får en kaka! 

/TinA

1 kommentar:

We ♥ comments