2 aug. 2012

Veckans Film: The Raven

Jag har ingen aning varför jag valde att se The Raven. Jag har inte hört något om filmen innan jag kollade upp vad det är för film jag skulle se. Jag antar att den enda orsaken till varför jag ens blev lite intresserad i filmen, var att den hade att göra med Edgar Allan Poe?



Ni vet väl herr Poe? Han som skrev dikten The Raven? Nevermore, nevermore (vet inte mer än så..) Filmen utspelas på hans sista dagar bland de levande. Nämligen någon har börjat mörda folk som i hans dikter och slutligen blir hans käraste borttagen och Poe måste hitta henne innan det är för sent. Ja man måste ju rädda the damsel in distress. Varför låter det så bekant? Inte har vi väl sett denna historia förr? 

Jag fick för mig att det var en skräckfilm. Well - Poe - skräck. De går lite hand i hand.  Filmen var dock mer en psykologisk thriller. Det var en ganska stor överraskning, att John Cusack var med i filmen. Jag tycker han är en alldeles strålande skådesspelare (t.ex Being John Malkovich) men nu var han bara.. medioker.

Jag skulle säga att filmen var hyfsad. Har definitivt sätt bättre filmer, men har absolut sett värre också. Denna lutar sig lite mot den värre. 


♥ Marianne
Translation:

Nevermore, nevermore, nevermore - this movie. It was okay, but so mediocre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments