5 aug. 2012

Geek week: Bat-hoodies, Hobbit-snack och nya vampyrserier.

Nu har Microsoft tagit det stora(?) beslutet att för alltid ta bort Hotmail. Däremot flyttas de e-mailkonton över till Outlook. (Tina är inte så där jätteglad - Marianne jublar - vi är alltså oeniga över beslutet) ♥ The Hobbit blir en trilogi - Yippie för alla oss Tolkien-fans! My preciouses! ♥ Inte för att någon av oss planerar bröllop (eller?) - men alltså det känns lite som man vill gifta sig, bara för att skicka ut lite nördiga wedding invitations. Hur roliga som helst! ♥ Bill vem? Eric vem? NBC håller på att göra en ny vampyrserie - baserad på Bram Stokers Dracula - med ingen annan än Jonathan Rhys Meyers (The Tudors) som självaste Dracula. Gillar vi eller gillar vi? Vi hoppas hoppas hoppas att detta nu blir något jättebra och inte utdraget och lite tjatigt som True Blood (som blivit faktiskt lite tråkig - enligt Marianne) och inte någon fjanteri à la Twilight (enligt Marianne). Vi väntar med spänning och ser vad detta blir. 

geek_want


Det kostar 1 612 717 000 dollar att vara Iron Man. Hur mycket tror ni att det kostar att vara Batman? Svaret hittar ni här.

♥ Geekredaktionen

Translation: This week we want Batman-hoodies, are excited about The Hobbit and new vampire series..

4 kommentarer:

  1. Spontant sett är jag tämligen skeptisk till nya Draculaserien, men det kanske mest är för att jag ser en galet skrikande mr Rhys-Meyers i 2000-talssnagg á la Tudors framför mig. Eller för att de uppenbarligen inte följer romanen den här gången - heller. Eller för att jag nördat ner mig för mycket på 1992-versionen med Gary Oldman... ;-)

    Men å andra sidan känns konceptet betydligt intressantare än både Twilight och True Blood... (Och apropå TB hoppas jag att man slipper se larviga "fällknivständer" med tjing-ljud i nya Dracula åtminstone.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo alltså man är ju alltid lite nervös när någon (bra) klassiker ska göras om.. Jag håller med 1992-versionen är ju bäst någonsin! Heheh får se hur Rhys Meyers fixar rollen :D Det är ju typ precis den bilden man får när man tänker på honom .

      Irsch - nu när du säger det där om tänderna så.. kommer jag bli störd över det for ever and ever. True Blood will seriously never be the same ..

      Radera
    2. Hehe, ledsen att jag sabbat True Blood för dig... inte meningen. ;-) Men det där var något av det första jag lade märke till och störde mig på så fort jag såg första avsnittet. Det enda hela avsnittet jag sett, förresten...

      Radera
    3. hehe.. Ingen fara. De hann nog själv förstöra serien, genom att göra den tråkig nu i senaste säsongen :P

      Radera

We ♥ comments