27 aug. 2012

Serietips: American Horror Story

En av förra höstens definitiva highlights var American Horror Story. Jag är den i Geekredaktionen som inte direkt är så där jätteförtjust i spökhistorier - för let's face it: det finns inga spöken. Så jag brukar skippa de flesta serierna som har något med spöken att göra. Och jag trodde att jag inte skulle gilla American horror story - alls faktiskt. För - nå - spöken. Men ååh - så fel jag hade (ja det händer mig precis en gång i millenniet.. att jag har fel alltså.)



Serien handlar då om en familj, som flyttar till ett hus som är haunted. Ganska mycket också. Och typ ingen i huset är snälla. Egentligen är de flesta ganska jävla twisted.


Och mer än så vill jag faktiskt inte berätta, utan att spoila. Förutom att serien är ganska sjuk med asbra twists. Och Jessica Lange - gud, vad bra hon var/är! Och han som spelade den där tonåringen Tate - Evan Peters - sjukt bra (Honom kommer vi säkert höra mer av!) Och sen hade vi ju faktiskt Dylan McDermott som farsan i familjen. 

Jag säger bara - om du gillar riktigt fuckade men ändå bra serier som är rätt så spännande också - se American Horror Story. Säsong två börjar i USA i oktober - wiiie! Gå in på deras Facebook-sida för att se massvis med teaser trailers inför den nya säsongen - verkar grymt! 

Vem annan blev totalt förtjust i American Horror Story? Handen upp! 

♥ Marianne 

Translation: One of last seasons bestest tv-shows: American Horror Story. Almost made me believe in ghosts and such. Just almost. But pretty damn entertaining! 

2 kommentarer:

  1. *viftar med båda händerna i luften* Peppen inför säsong två!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen! Orkar seriöst inte vänta mer...

      Radera

We ♥ comments