20 sep. 2012

Veckans film: The Dictator

Jag älskar Sacha Baron Cohen. Alltså absolut älskar honom. Ali G är en av mina absoluta favoriter, likasom Bruno (även om jag inte sett filmen) och Borat fungerar väl också så där ungefär. Så ja, vi kan väl säga att jag hade höga förväntningar på hans nya film The Dictator.


The Dictator handlar alltså om en diktator som försöker på alla möjliga sätt hindra demokrati att komma till hans land. Mer än så kan man väl inte säga om filmens handling. Inte så att det finns någon risk att spoila filmen, utan för det - nå inte händer så mycket mer. 

Då jag normalt gillat Sacha Baron Cohens humor, fattade jag det inte alls i denna film. Jag är osäker över det vem han gör narr över. Är det amerikaner igen? Eller någon annan? Dessutom är det ganska tråkigt med dessa oändliga skämt om kvinnor och kiss och bajs. Liksom snark. Jag skrattade fyra gånger under filmen (ja, jag räknade) - en gång rejält och tre gånger så där lite nervöst. 

Så vad kan man säga om filmen egentligen? Nja, inte så mycket. Denna var definitivt en av hans sämre filmer tyvärr, och jag nästan önskar att jag fick tillbaka de timmarna jag la ner på att se filmen. Men helt bottennapp är det ändå inte, för det finns, som vanligt en gnutta samhällskritik i hans filmer, och sådant är alltid välkommet. 



♥ Marianne

Translation: The Dictator - it's like same shit different name. When comparing to Sacha Baron Cohens other movies. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments