27 sep. 2012

Veckans film: The Human Centipede

The Human Centipede. Äcklig - they said. Kolla den inte ensam - they said. Blabla äcklig fyy usch vilken hemsk film - they said.


Jag hade svårt att somna häromdagen, när jag befann mig i den perfekta stormen någonstans i mitten av Östersjön. Så jag tänkte att jag lika väl kunde kolla på en film. Och det fick bli The Human Centipede - för, nå jag är väl den sista på universum som inte hade sett den. 


För när jag fick veta vad filmen egentligen går ut på - att en smått galen (...) tysk kirurg vill göra en människo-tusenfoting (only in Germany.. eller hur?) Alltså sy ihop tre personer, så de delar tarmar... och ja, ni fattar väl utan att jag behöver gå in på detaljnivå? Asbra idé, ELLER HUR? 

Nå. Vad kan man säga av filmen egentligen då? Förutom att jag störde mig helt sjukt mycket på vilka dåliga skådisar som var med. Till och med jag hade varit bättre och jag är typ sämre än detta. Visst filmen var väl lite äcklig (dock är jag inte helt säker, om det var stormen eller filmen som orsakade mitt illamående.. eller räkmackan jag åt.) men den var inte läskig - och borde inte få kallas för skräck, bara en jävligt konstig och äcklig film. 

Ne, ganska så ovärd film faktiskt. Nästan så jag hellre skulle kolla en romantisk komedi. Och ni som känner mig, vet att de filmerna inte står högst uppe på min to-watch-list. Och ja, det gick hur bra som helst att kolla filmen själv. Inte ett dugg överraskad över att filmen har sämst betyg på imdb - 4.6/10

Har du sett filmen? Vad tyckte du då? 

En sak jag bara måste fråga. Alltså. Vem. Har. Kommit. På. Idén. Till. Filmen? Vaknade denna person på en vacker solig dag och ba: Åh! Nu har jag min filmidé! Jag ska skriva ett manus om en tysk galen kirurg (för det är alltid tyskar som är galnast!) som hatar människor, som ska sy ihop tre personer till en mänsklig tusenfoting. That's it people! I'm gonna win an Oscar! 

Eh. No. Jag kan bara säga att jag inte vill ha det som han har tagit när han kom på den idén. 



 Marianne

Translation: The Human Centipede - why does movies like this always take place in Germany? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments