21 sep. 2012

Veckans spel: BioShock

Jag har äntligen fått chansen att testa BioShock. Det har blivit rätt så mycket läskigare spel för mig på sistone. Vilket kanske är lite komiskt, då jag kanske är mer den nervösa spelaren. Dvs jag är nästan rädd för mig min egna skugga (och har blivit skrämd - och fått en hjärtinfarkt - en eller två gånger när jag dragit fram mitt egna vapen - men det behöver vi inte diskutera mer..)



BioShock handlar då om att du är en snubbe, som ska åka med flyg någonstans och flyget krashar i havet. Så hamnar du på en ö mitt i havet, och hittar en hiss och åker neråt. Du hittar staden Rapture, som finns under havsytan. En stad, som är full av muterade skummisar och mekaniska drones, som försöker döda dig. Värst av alla fiender är små flickor, Little Sisters (Jag absolut hatar småbarn i film och spel - de är alltid läskigaste!) som går omkring med stora läskiga Big Daddys - och när man möter dom... Ja, då vill man helst springa iväg eller gråta efter mamma. 

Jag är absolut kär i BioShock. Spelet är oerhört underhållande, med bra story och sjukt fint gjort. Lite steampunkigt, lite läskigt, helt perfekt. Det är rätt så lätt att styra också, men eftersom jag är såpass nervös när jag spelar, så kan det hända att jag har lite svårt att sikta när jag ska skjuta folk och därmed slösar på skott ganska rejält. Bara jag lär mig kontrollera mina nerver, så kanske jag slipper få massa skäll av Han-som-tror-sig-vara-Hulken. Och när det händer, så får jag kanske... KANSKE vara med och spela co-op LAN.. utan att döda alla som är med och spela. 

BioShock är defintivt ett av de bättre spelen jag spelat på sistone. Rekommenderar spelet verkligen! Har du testat? Vad tyckte du i så fall? 

♥ Marianne

Translation: I absolutely love BioShock. Although when meeting the Little Sisters and Big Daddys I either run for my life or cry after mommy. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments