22 sep. 2012

Top 5: Värdelösa vardagliga saker

1. Konsvervöppnare från IKEA. De borde sälja den med en manual eller något, så att man vet hur man ska använda den. Den tillhör tyvärr kategorin med mojänger som inte ser logiska ut för fem öre (och så att man fattar hur satan man ska ha den). Själv fick jag kolla på Youtube för att förstå. 

konservöppnare
2. Hårband, eller tofsar som jag säger, som går sönder för att de inte tål lite tjockt hår. Fatta den lilla mikronanosekunden man känner av värdelöshet när tofsen bara POFF! flyger iväg till något hemligt ställe och håret släpps ut. Helst när man håller på med nåt kladdigt också. Det är typ vid såna här tillfällen jag undrar om det inte är bättre att göra en Britney och raka av håret. 

3. Tangentbord vars knappar är lätta att pilla bort (vilket är bra om man ska städa eller om man spillt kaffe över hela härligheten (been there, done that)). Problemet är att grejen som håller fast knappen i tangentbordet också går sönder någorlunda lätt. Så nu har jag ingen vänster shift-knapp som jag kan använda. Den hamnade för övrigt i en dammsugare sen 1,5 år tillbaka. 

2. Choklad. Jag ÄLSKAR choklad. Jag vill gärna äta upp allt och jag kan äta en 200 grams på en kväll om jag inte tänker mig för. Så VARFÖR måste det finnas chokladsmulor i förpackningen? De faller alltid på ens kläder, men man ser det inte förrän det är försent. Det vill säga, när chokladen har smält och du får slänga plagget i tvätten. Det är ingen idé att fortsätta gå runt i det, like dammit! 

1. Dessa ultrasäkra förpackningar som saker finns i. Man behöver en sax (en motorsåg) för att kunna klippa upp förpackningen med saxar i. Tänk om man inte har någon hemma sen tidigare? Stå där och skära med en stackars köttkniv som undrar varför han inte får göra det han blev skapad för. Eller förpackningar med glöd/energilampor. Som att jag vågar ta i med all min kraft för att få upp det utan att krossa dyrgripen? Skulle inte tro det. 
2012-09-22 17.54.47
Här snackar vi om rätt förpackning och LÄTT att bryta upp utan att några olyckor sker. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments