6 sep. 2012

Veckans film: The cabin in the woods

Jag har en misstanke om att flera utav er redan har sett denna skräckfilm? Vad tyckte ni i så fall om den? Ni andra: ni kan ju fortsätta tro att det är en typisk tonåringar-åker-ut-i-skogen-och-ska-supa-sig-fulla-skräckfilm. Det kanske är så de första tio minuterna, men sen så ba' ändras allt! 
thecabininthewoods 
Jag minns att jag satt här i soffan under filten helt ensam med levande ljus och varm choklad för ett par veckor sen och jo, jag rynkade minsann på ögonbrynen. Jag kisade med ögonen och vred lite på huvudet innan jag kliade mig i håret. Såg jag rätt? Läste jag rätt? Fattade jag rätt? Alltså, nej, slutet är definitivt inte det man tror när man sätter igång filmen. Käkar du popcorn kommer du nog upptäcka sen att du bara suttit där och hållit i skålen utan att mätta din magsäck med poppat majs. 
2012-08-25 23.41.25 
Jag vet dock inte riktigt vad jag ska säga om filmen. Sevärd? Ja, det tycker jag. Jag kan nog till och med se om den, för att se om jag verkligen fattade rätt, haha. En väldigt twistad film, men inte så konstig att man inte bör se den. För den är värd det!

/TinA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments