8 sep. 2012

Top 5: Bästa namnen

Som ni redan vet, spelar jag World of Warcraft. Jag nästan misstänker att ni tycker jag tjatar om det och nu tänkte jag - wait for it - tjata lite till! Yay!

Jag har flera olika "gubbar" i spelet och de har såklart olika namn. Jag har toppat de fem bästa. Ni kommer märka att just undeads (rasen) ligger mig närmast om hjärtat...


5. Heinäkuu (juli). En goblin som jag inte spelat alls länge med. Hon fick sitt fina namn av förra årets almanacka jag hade med Betty Boop på, där månaderna stod inte bara på svenska, utan även på finska. Jag gjorde flera gubbar per månad som fick finska namn (månad). :D

heinäkuu

4. Neovletta. En undead som fick gå under mina p-pillers namn. Så originellt...

neovletta


3. Min main char, min stolthet. Rozalie är kanske inget "coooolt" namn, men i och med att hon är min lilla älskling så ligger namnet så bra i munnen varje gång jag pratar om henne. ♥

rozalie


2. Min senaste dude som heter Wowadin, precis som jag gör på Instagram. Voidwalkern bakom henne heter Thogphog. Han är bra att ha, ifall någon undrar.

wowadin


1. Clementin! Som ni ser har jag inte spelat honom på ett tag då han har kvar kaninöronen man fick i påskas. :') Och hur kom jag fram till detta namnet? Det var i julas när jag hade noll fantasi och testade med allt som låg i min närhet just då, Ibumentin, Alvedon (jag var sjuk...) och så vidare. Sneglade på min clementin, skrev in namnet och BAM! så hade jag skapat en gubbe... Erkänn att hans vackra babyface passar till namnet? 
 clementin

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, jag är verkligen en sån som tar namn efter grejer som ligger i min närhet.. :P

      Radera

We ♥ comments