15 sep. 2012

Top 5: Skrämma upp dig själv

577714_304262902997199_199020000188157_651141_1794009777_n 
Fem saker att skrämma dig själv med, i riktig TinA style.

5. Gå i spökhus, till exempel spökhotellet Gasten på Liseberg. Man vet att man kommer bli skrämd eftersom det är meningen. Man vet bara inte när eller var... Eller?

4. Kolla på spökserier. Sjuan (kanalen) har Ghost hunters (min favorit), Paranormal State, Hemsökta hus (inte en favorit), Rescue mediums ochochoch... det är dom jag kommer på just nu. Jag som bor i en etta kan vrida tvn åt sänghållet då det sänds nattetid. Ligger under täcket med tefatsstora ögon när jag väl hör ett ljud de har lyckats spela in. Till slut är du så inne i det att du knappt vågar gå till toaletten. Det slutar med att du blundar och känner efter hela vägen fram till lampknappen... och visst kan du känna att nån pillar dig i håret eller andas lätt mot din hals? 
me-in-my-bed-rage-comic
3. Spela skräckspel. F.E.A.R, Amnesia, Slender, Silent hill... Finns ju mängder! Sitt helst med en polare eller två som är lika fega som du är. De får gärna vara som jag, som sitter bredvid min rädda spelande vän, käka popcorn och skratta rått och högljutt åt dennes pulserande rädsla medan hon/han försöker springa genom att misshandla Shift-knappen. Se bara till att det inte är på din dator kompisen spelar på... Det slutar aldrig bra. -.-' Både Sara och Marianne i Geekredaktionen har varit på mitt stackars försvarslösa tangentbord.

2. Kolla på skräckfilmer som har med spöken, andar, poltergeists, orber att göra. Man kommer ju aldrig undan dom då de redan är döda och kan gå genom väggar. Sjukt läskigt och sjukt nervkittlande!

1. Nattpromenad i skogen. Skillnaden mellan att kolla på film och gå en promenad i mörkret är ju att man inte kan pausa om nåt som ger dig kramp om hjärtat dyker fram. Eller varför inte ta och campa? Bo i ett tält ute i ödemarken skulle kunna bli nya Blair Witch Project om man så vill.  Eller så kanske du får bevis på att Slender visst existerar... 


Det var mina tips den här fina lördagen. Har ni något att tillägga? Eller är det nu ni blir aggressiva för att jag förstört er skönhetssömn de närmsta tre nätterna? ;) 

5 kommentarer:

  1. Jag skrev komment men den försvann. >( Iaf, tack för "sleeping yet" bilden, den kommer ju nog inte återkomma i mina tankar, nejnej. Sen campa vare sig ensam el. med polers om man är mörkrädd är som självmord och piss i byxan!! Never again. TinA är ju inte den lättaste personen att vara rädd med då hon skrattar när man själv gråter av rädsla. Kan bli fetfel i uppfattningen där. Vet inte hur många ggr jag blivit arg på henne för att jag inte fattar vad hon skrattar åt.. Sen får man inte glömma alla spöksidor på nätet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoho, jag gör ju allt för att läsarna ska trivas här på bloggen ;) Det är jättekul att du blir så arg över att jag garvar när jag egentligen är lika rädd som du. Vet inte varför, jag vet bara att jag och Peter gör så i alla fall. :P
      Jag tänkte faktiskt på¨spöksidorna. Kanske kan tillägga det vid nåt senare inlägg :)

      Radera
  2. Läsa spökhistorier... både i böcker och serier är också en klassiker man inte får glömma!
    Den äckligaste läsningen jag vet om är hur som helst "Spöktimmen", en samling med gamla historier och sägner illustrerad av Hans Arnold (bara att titta på hans bilder i sig kan vara nog för att hålla en sömnlös!). Antagligen mest för att jag läste den som liten... plockade den ur syrrans bokhylla och läste med skräckblandad förtjusning då och då. Och varenda #¤%& gång tyckte jag att jag hörde spöken omkring mig överallt...
    Två av de allra äckligaste historierna i boken var "Ringen" (om en man som ger sin hustru en ring som han hittat i en grav) och "De dödas julotta" som jag antar att de flesta är bekanta med...
    *ryser*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst så många spökhistorier, men med min livliga fantasi så skulle det ju förmodligen räcka för att jag skulle sova med lampa tänd :P Jag minns dom där små böckerna man kunde låna på biblioteket som liten, "Spökhistorier 1,2,3,...,1000000" och en del VAR ju faktiskt rätt äckliga. På den tiden. :D men hittar jag "Spöktimmen" så ska jag läsa den.

      Radera
  3. Jag rekommenderar att åka ut på landet, kolla på The Exorcist och sedan efter det gå ut på promenad i skogen. Jag lovar, att till och med en skeptiker och non-beliver som jag blir så skraj av alla skumma ljud i skogen, att man nästan skiter på sig. Det var inte en av mina roligaste erfarenheter...

    SvaraRadera

We ♥ comments