31 maj 2012

Veckans filmtips: Men in Black 3



Nu har äntligen Men in Black 3 kommit ut på biotablån och jag (Sara) tog chansen att se den först i geekredaktionen (De övriga hade fullt upp. Jag tyckte synd om dem.. pyttelite!). Det började på månen där Lunar-anstalten fanns för superbadass-skurkar. Där får vi se en skumpande tårta ta sin väg in i anstalten i händerna på Pussycat Dolls frontfigur Nicole Scherzinger. Den onda är självfallet personen till vänster; Boris the Animal. Hans motto var: Mm, let's agree to disagree.

 

Vi får följa med en resa till tidigt 60-tal. Där får vi se när agent K och agent O var unga. Dessutom fanns det aliens som regeringen visste om redan då:O I början trodde jag att handlingen var enkel och underhållande, men den hade faktiskt en väldigt bra story som avslöjade hemligheter längs vägen.


Sist men inte minst bjuder jag på trailern till Men in Black 3. Filmen är underhållande från start till slut, sedan får du dregla till Will Smith och en ung agent K om du föredrar den hårda typen (Varning!!! Det kan hända att din bild av vem agent K var blir något rubbad. Så ta några andetag under filmen, det kanske inte blir så hemskt trots allt).

Just det, betyget! Alltså det var inget svårt betyg att sätta. Jag kanske var lite partiskt med tanke på huvudpersonen Will Smith, dock var detta den roligaste film jag sett  på länge samt fick man uppleva det härliga 60-talet (då alla klädde sig stiligt eller hippie-aktigt).

Men in black 3 rent matematiskt fick följande formel: 
Historik + humor + aliens + dregel ---> en toppenfilm!!!


♥ Sara

Translation: Men in Black 3: History + humor + aliens + drool ---> a great movie!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments