18 maj 2012

Veckans app: Draw something


Veckans app Draw Something har intagit mitt liv med stormsteg. Ett enkelt spel som går ut på att måla, gissa och självklart att skratta åt andras teckningar :) Ta helst inte bilder på dina egna teckningar, du kommer att känna dig som en femåring som inte lärt sig rita innanför linjerna. 

Bilden till vänster: Jag försöker rita Bella, vilket är lite svårare än det såg ut. 

Färgpaletten har jag lyckats utöka genom att ha några uttråkade gånger spelat mot 15 spelare samtidigt. En fråga.. varför skriver vissa orden?? Inte bara en gång, utan flera gånger, eller när folk gör rebusar!? Det heter faktiskt Draw something, inte Guess something. 

Marianne har ritat en trollkarl till vänster och jag ritade min till höger :) 

Jag älskar att det går ut på att rita, med tanke på att jag dessutom ritar som en kratta är det liksom helt min grej. Dock har jag ansträngt mig lite mer denna veckan för att inte ni ska behöva skämmas ihjäl för min ritartalang.. eller brist på den.

Till vänster har vi min sjöjungfru och ja, alla sjöjungfruer har rött hår ;) Sedan har vi min fina himmel, det är nästan så jag vill bosätta mig där men frågan är ju om jag kommer ha någon internetuppkoppling så långt uppe..? 

Draw something är ett underhållande spel, men det tar en ziljon år att titta på andras bilder och att få upp appen, det borde inte vara meningen att det går fortare att rita på ett ritblock än i appen. Sen tar det tid innan motspelarens bild sänds över till dig. När jag och TinA spelat har det kunnat gå ett dygn innan vi fått varandras bilder!? Förhoppningsvis endast våra mobiler som ogillar varandra.. annars tycker jag synd om människor som går och väntar i evigheten=/

En meme som tagit draw something med stormsteg är "Ignore Hitler"-memes. Det är så fel att det blir rätt, kan inte låta bli att skratta åt bilderna, samtidigt som jag nästan kollar försiktigt omkring mig att ingen ser mig. Jag kan ju inte låta er gå ovetandes om detta så jag länkar detta åt er, behold and see KLICK.

Till vänster ser vi min coola emo, sen har vi TinAs hardcore pirat;) 

Slutligen har vi färgerna, i början har man endast cirkus fyra färger. Detta är lite irriterande, när medspelaren kan skugga sitt gräs och jag själv inte ens har färgen grön. Om du är en gambler och kör detta som godnattspel ett tag, då kommer du inte ha några problem. För då hinner du spara ihop "spelpengar" (man får alltid en viss mängd guldpengar i belöning när man gissar en teckning rätt - beroende på svårighetsgraden) som ger dig lyxen att köpa lite färger. 

Så vad sätter jag för betyg på Draw something? Det är en barnslig och enkel underhållning, som dras ner lite för sin seghet och att inte hela färgpaletten är tillgänglig. Nu ska jag återgå till att gissa en teckning... på Draw something of course;)


Trasnlation : I love Draw something, a fun and simple game app. It takes a childish sense of humour, and you dont evenneed to know how to draw, just do it!  Yet I think the app is quite slow, and you don't get all the colours in the beginning. Draw something is an okay app, not the best out there, but not the worst either. Play and enjoy and have lots of fun!

4 kommentarer:

  1. Jag fattar fortfarande inte hur du orkar pilla på dina teckningar. De är ju most awesome! Själv orkar jag alltså inte alls lägga ner massvis med energi på bilderna. Men det kanske märks också när ingen gissar rätt på mina teckningar alternativt slutar spela med mig höhö

    SvaraRadera
  2. Mary: Haha, men det var enbart för att inte skämmas över mina streckgubbar jag har börjat tecknat mer noggrannt;) Samt är det roligare med lite mer färger:P 100 coins kvar till nästa färgladdning:D Jag kan gissa dina teckningar iaf!

    SvaraRadera
  3. Min pirat är lätt snyggast.

    SvaraRadera
  4. Svar: Ja TinA den var magisk;) Du borde kanske printa ut den och förgylla din lya med piraten också, lite variantion från alla döskallar:)

    SvaraRadera

We ♥ comments