25 apr. 2013

Veckans serietips: Bates motel

Det har börjat en ny tv-serie som heter Bates Motel och handlar om en kille som heter Norman. Han och hans mamma, som verkar vara hans bästa vän (deras relation känns liiiite sjuk, måste jag säga) har precis förlorat sin far och man och därför flyttat till någon byhåla och köpt upp ett motell där. De tänker börja om med sina liv, meeeeen nae. 

Norman börjar i skolan där ett gäng tjejer är villiga att prata med och lära känna honom, men inte killarna. Förra ägaren till motellet är inte särskilt trevlig mot Norman och hans mamma - överhuvudtaget. Det kommer blod här och där, någon annans skärp ligger i huset, mystiska teckningar hittas under mattan i ett av motellrummen. Ena polismannen är mer misstänksam än Doakes är mot Dexter, medan den andra spelar på sitt oskyldiga utseende för att få fram sanningen. 

Jag har än så länge bara sett ett par avsnitt av den här serien (den är såpass ny att den startade nu i år), men enligt IMDB är serien "a modern re-imagining and prequel to the movie Psycho". Det står även att det ska vara lite horror, men det är inget jag har märkt av ännu. Eller så har jag en annan syn av skräck kanske haha. Mystisk och thrilleraktig däremot håller jag med om att den är. Efter första avsnittet hade jag bestämt mig för att fortsätta kolla, för nu vill jag veta alla hemligheter och konstigheter som sker där. Den är dessutom rankad till 8/10, om det har någon betydelse för er. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments