17 maj 2013

Veckans spel: Neverwinter

Det är fortfarande i betaversion, men VAD ROLIGT det är. Det är precis som någon sa i den allmänna chatten "jag hatar detta spelet. Jag har suttit med en cigg i munnen i 1,5 timme nu på väg att röka, men har fortfarande inte gått ut". 


Dungeons & Dragons: Neverwinter, vad är det för något då? Det är ett mmo-spel som i början påminner om The sims 3 där du kan styra nästan exakt hur din gubbe ska se ut. Större huvud än normalt, 
polisonger, gammal, spinkigare än en tandpetare. Annars påminner upplägget lite om Diablo 3 vad gäller tex spells. Det är ett väldigt detaljrikt spel. Man får springa runt i städer, byar med mera och leta upp grottor, fängelsehålor, kryptor för att komma till olika instancer där man ska döda bossar och/eller leta efter grejer. Mitt i questutförandet kan man vara med i små tävlingar mot de andra spelarna som kan gå ut på att leta efter nånting snabbast. 


Neverwinter anses vara mer third-person shooter-spel och till skillnad från andra mmorpg-spel: "the combat in the game is more action-oriented". Istället för att använda Tab eller klicka på ditt mål, använder du musen för att vända dig åt det håll ditt mål är och sen avfyra dina besvärjelser eller slåss. 

Det är än så länge gratis, så börja spela redan nu. Fick tipset av mina bröder att ladda ner torrenten hellre. När du sen har registrerat dig och ska logga in, ska du använda din emailadress som användarnamn, kom ihåg det. För det gjorde nämligen inte jag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments