3 dec. 2012

Musiktips: Dayplayer

Jag har varit inne i en ganska extrem Bones-maraton just nu (säsong 7 på typ ett dygn - What up!) Och när jag är inne i en serie, så har jag en tendens att läsa typ allt om serien på bland annat imbd, och läser gärna intervjuer på skådisar som är med och bla bla bla. Blir en stalker med andra ord.

However. Jag kom så långt att jag började stalka skådisarna på Twitter. Varför är "kändisar" förresten så tråkiga på Twitter? Det vore mycket roligare att stalka de irl, om man frågar mig. Inte för att jag skulle göra det. Tror jag i alla fall, så ni behöver inte anmäla mig till den där tv-serien. Sidospår *djupt andetag.*


Tillbaka till saken. Twitter. Jag såg att John Francis Daley (som är alltså Sweets i Bones - utifall någon nu missat serien av någon konstig orsak... Och Sam Weir i Freaks and Geeks (hjärta hjärta)) har ett band - som heter så mycket som Dayplayer. Först tänkte jag men vafan, ytterligare en skådis som "tror" sig vara en musiker också och yadiyaa. 

Så jag lyssnade på deras nyaste låt;


 


Och goddamnit. Den är faktiskt bra. Den är faktiskt skitbra. Lite så där syntig och så där (jag är ju liksom verkligen ingen musikkritiker, så jag tänker inte gå in på mer detaljer än så.. det får ni leva med helt enkelt.) Och herregud, killen kan ju faktiskt sjunga! Tror jag nu blev lite (mer) kär i honom.. Den där John alltså. Och så kollade jag om de fanns på Spotify - yes yes. Så jag blev en mucho glad tjej då. 

Så nu har jag lyssnat på alla deras låtar på repeat sen dess. I ett dygn typ. Me likey, me likey a lot! Check it out om du inte tror på mig!

♥ Marianne. 


Translation: Been listening to my newly found love Dayplayer for the last 24 hours or so. Muy nice! 

2 kommentarer:

We ♥ comments