27 dec. 2012

Veckans film: The cave

The Cave är en scifi-action-thriller (enligt dem som skapat filmen) som handlar om en grupp dykare och vetenskapsmän som ska utforska en grotta någonstans i Rumänien och fastnar där. Självklart är de inte ensamma, utan det finns blodtörstiga monster som börjar jaga dem. Och de måste hitta en utväg fort som satan, innan deras lampor dör och maten tar slut. 

Filmen var inte original på något sätt. Det känns som filmen var en blandning av den fantastiska The Descent och Alien (med tanke på hur dessa monster såg ut, förutom att de kunde flyga också..) Man vet också i vilken ordning människorna kommer att dö i filmen, alltså är filmen hur förutsägbar som helst. Dessutom brukar jag normalt när jag ser på filmer som utspelas i grottor och under vatten bli sjukt klaustrofobisk, men den känslan saknades helt och hållet. Fail med andra ord. 

Enda positiva är att Lena Heady (från bland annat 300) och Piper Perabo är med. Alltid bra med lite scnygga och tuffa brudar. Men killarna som är med i filmen. Värdelösa. 


Jag hade lust att stänga av filmen hela tiden, men offrade min kära tid och såg den till slut, så jag kunde varna andra att inte se den. Så med andra ord - helt onödigt att kolla filmen. 


♥ Marianne

2 kommentarer:

  1. Åh, The Cave är nog den sämsta film jag någonsin sett! Så sjukt fånig! Vissa filmer kan ju iof vara så dåliga att de blir lite underhållande men det gäller inte The Cave

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja den var nog sjukt dålig! Så pinsamt dålig, att man nästan skämdes för skådisarna som var med.

      Radera

We ♥ comments