17 sep. 2013

Musiktips: Lindsay Stirling

Ni som brukar surfa runt mycket på youtube har kanske stött på Lindsay Stirlings musikvideos. Den där tjejen som spelar fiol/violin (vad man nu vill kalla den dära instrumentet för..) så himla vackert men hoppar, skuttar och juckar lite konstigt. Jag irriterade mig på det i början, och därför struntade jag i henne totalt, Tills jag hittade henne igen för inte så länge sen. Första videon som jag såg var förresten denna:



Jag är ju lite utav en superduper Zelda-fan, så klart jag fastnade för den.Vem gillar inte Zelda liksom?

Men det var inte min poäng. Hon är absolut bäst, när hon kombinerar fiolen/violin med dubstep. Det blir liksom, perfektion på något sätt. Att kombinera alltså något så klassiskt med något så nytt (och vad flera inte anser vara musik, men det kan vi vara utav fler åsikter.)

Typ som denna:



Att någon kan vara så begåvad! Ah juste, utifall hennes juckande irriterar, så kan man lyssna på henne på Spotify. Vilket jag gör nuförtiden.

 ♥ Marianne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments