19 sep. 2013

Veckans film: Despicable Me 2


Despicable Me måste vara en av de bästa animerade filmer jag sett - någonsin. Alltså nu menar jag ettan. Hallå, it's so fluffy I'm gonna die! Så på en skala från 1-10 hur glad var jag på en skala när jag fick veta att det ska komma en uppföljare? Typ hundra. Dock samtidigt aningen pirrig, för hur många gånger har man inte fukkat upp uppföljare? Dessutom finns det en tendens, att man gör alldeles för många uppföljare när det gäller animerat ( tänk er Shrek, Ice Age, Madagascar..) Såå..



Hursom. Jag måste faktiskt säga att Despicable Me 2 (Dumma mej då som den heter i Sverige) var faktiskt rätt så bra. Inte lika bra som ettan, men bättre än okej, i alla fall. Berättelsen fortsätter om Gru, före detta supersurk, som anlitas av en Anti-Skurk Union för att ta fast en ny superskurk, som gömmer sig på en shoppingcenter. Nya superskurken börjar dessutom kidnappa Grus Minions, för att göra dom dumma (noo!) Men ja, vill ni se mer - kolla filmen. Ska inte berätta mer än så.




Minions är ju lätt bäst med hela filmen. Åh, de är så jävla sköna så det finns inte! Och Steve Carrell som Gru då. Om inte de var med, skulle filmen vara helt klart värdelös. Åh, så måste ni se denna teaser trailer, The Banana Song, för det är typ det roligaste jag sett - någonsin..



Jag kolla den om och om igen och skrattade varje gång lika mycket. Och jag skojar inte, kolla den säkert 30 gånger. Om inte mer.

Ger Despicable me en stark sexa av tio poäng. Vem annan här diggar Gru och Minions?

Hoppas dock att det inte kommer fler. Sluta göra Despicable Me så länge de fortfarande är asum.

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments