10 sep. 2013

X-Files 20 Year Anniversary.

För prick 20 år sedan började en viss serie om UFO's, konspirationsteorier och övernaturliga underliga grejor visas på tv. En serie som en viss Marianne, då öh, aningen yngre, brukade kolla på tisdagkvällar klockan halv elva (mitt i natten!!) med sin mamma (jag vet, min mamma är asum!) och fastnade direkt. Serien hette X-Files. Och dessutom spelade jag in avsnitten på VHS också! För att hålla X-Files maratoner då och då. Dvs ganska ofta. 




Det var jag, och bästa vännen Jenny, som var tokkära i X-Files. Oh, herregud som vi tjatade om serien (vi gör det fortfarande haha!) Jag höll på högstadiet en presentation i 1 timme om serien, med themesongen som intromusik. Det var en succé (som allt annat jag gör...) Jag hade böcker, tidningar.. ja - fan - var helt enkelt gaga för X-Files.




Så här tjugo år senare har jag sett om serien 4 gånger. Och det är alldeles för lite, om man frågar mig! Grejen med X-Files, för mig, är att den känns fortfarande lika aktuell på något sätt. Dvs om vi inte går in på hur de klär sig i serien ibland.. så 90tal!


 

Mina tre favoritavnitt är  Tooms, Humbug och Irresistible (den är faktiskt jävligt creepy!) Och Mulder, hjärta hjärta hjärta!

Har vi andra X-Files fans där ute? Vilka är era favoritavsnitt? Hurdana minnen har ni om Mulder och Scully?

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments