6 sep. 2013

Veckans spelapp: Alien Hive

Jag är nog en av dem som varit beroende av Candy Crush - skitlänge. Jag började med det innan det blev poppis och det började rulla reklam om spelet på tv (kom igen?) Men som vanligt så efter en stund - denna gången jättelänge jämfört med andra spel - så tröttnade jag eventuellt (för det kan bli lite svårt när man är uppe i 350+ levels) Så förra helgen råkade jag bläddra igenom gratis spel och hittade ett som heter Alien Hive bland pusselspel.

Aliens och pussel - mer behövde man inte säga för att jag skulle ladda ner spelet.

Vad går spelet ut på då? Du ska "göra" aliens genom att flytta runt på olika .. grejer. (Det känns som detta kommer bli världens bästa spelrecension..) Du ska alltså kombinera tre likadana bilder och på det sättet evolvera bilderna till en alien till slut, från ägg till alien alltså. Det låter väldigt enkelt, eller hur? Det är det inte. Du har nämligen ett begränsat antal moves, och de tar ganska snabbt slut.

Sen får man komma ihåg att man måste programmera om hjärnan, att man inte spelar Candy Crush, hehe. Man byter inte plats på grejerna, utan man kan bara flytta de runt, en bit eller flera i samma rad, mot en tom plats.



Det kommer robotar som förstör för dig, men dom kan du också para ihop tills de blir bomber. Och så har du frön som du kan evolvera till blommor, som hjälper dig. Av kristaller får du några moves till. Genom att para ihop kristaller får du några ynka moves till. De där grejerna där nere gör säkert också något coolt, men de sparar jag tills jag blir grym på spelet, för jag vill inte använda riktiga pengar för att köpa nya.

Det låter så lätt, men det är det verkligen inte. Jag har spelat spelet dag och natt i en vecka (ja okej inte på jobbet och på föreläsningar då, men you get the point..) och jag har inte fått ihop en endaste en alien. Jag har bara kommit till två stycken puppor som inte är ens i närheten av aliens. Så irriterande! Men. Ändå. Kan. Jag. Inte. Sluta. Spela. För. En. Vacker. Dag. Så händer det. Eller så är jag bara dum och fattar inte hur man gör. Risken finns ju.

Dessutom kan jag säga att jag gillar faktiskt grafiken också, samt är ljudet och musiken i spelet såpass bra, att man inte behöver stänga av det pga man blir så irriterad att man vill slå ihjäl något.

Har ni testat? Gillar ni pusselspel överhuvudtaget?

Finns att ladda på Google Play här så här. Och här är ajFån-versionen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments