5 sep. 2013

Veckans film: The apparition

Ännu en skräckfilm har hamnat i min famn och denna gång tack vare Netflix. Jag har fortfarande inte provat denna tjänst, men har fått lite mer erfarenhet inom den avdelningen och hittills gillar jag det jag har sett! 

Nåväl, skräckfilm. Paranormala aktiviteter. The apparition

Ashley Greene (Twilight, LOL, Pan Am) är en lyckligt ovetande tjej med en fantastisk pojkvän, Ben, Sebastian Stan (Gossip Girl, Black Swan) och bor tillfälligt ute i ett öken-samhälle i sina föräldrars skitstora hus. Det hon, Kelly, inte känner till är hennes pojkväns före detta hobby och att livet på andra sidan kan ta sig till denna sidan om de får chansen. Det börjar med att mystiska "oskyldiga" saker händer såsom öppna dörrar trots det påkostade fetaste larmet. Konstiga märken i golvet. Galgar i klädkammaren som är böjda åt fel håll. För varje grej som sker, ju mer svett rinner det från Bens panna... Till slut finner Kelly en låda där pojkvännen har förvarat grejer som kanske inte varje hushåll direkt har. Det slutar med en förklaring av Ben som heter duga.

Tom Felton som spelar Draco Malfoy i Harry Potter-filmerna är med i den här filmen. Han har dock en liten roll och första gången han dök upp fattade jag inte ens att det var han, med mörkare hårfärg och glasögon...

På imdb har filmen fått endast 4,0 poäng vilket jag finner mer konstigt än lila mjölkpaket. Den var läskig, jag tyckte att de betedde sig som vanliga vettiga människor hade gjort (med andra ord: sprang inte in nånstans ensam, ramlade inte där de inte borde ha ramlat, låtsades som att de aldrig sett skräckfilmer och helt enkelt inte var dumma i huvudet). 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments