4 jan. 2013

Veckans spel: Metro 2033

Gott nytt år geeks! Nu är vi tillbaka från våra jullov, så vi ska försöka skärpa oss lite angående skrivandet.. Eller jag i alla fall. Personligen kan jag skylla på världens sämsta internetuppkoppling som jag hade i Finland. Kom inte ens in på bloggen överhuvudtaget. Men såpass bra funkade det i alla fall att jag kunde skaffa mig ett nytt spel på Steam, nämligen Metro 2033 (som jag visserligen fick ladda ner i ett dygn...)



Ett par vänner rekommenderade mig ett tag sen ett spel som hette Metro något. Jag antar att det är Metro 2033, eller i alla fall var det enda spelet som hette något med Metro som jag hittade på Steam, och eftersom det var relativt billigt (€5 atm) så köpte jag det.

Spelet är baserat på en roman med samma namn, skriven av Dmitry Glukhovsky. Det är en first person shooter survival horror spel (yaiks), där du är Artyom i en post-apokalyptisk Moskova som ska göra ett gäng uppdrag mest i metrotunneln - mer än så vet jag faktiskt inte om spelet hah..

Jag har inte hunnit testa spelet mer än 40 minuter - mest för att jag hade som vanligt sjukt svårt att sikta och döda fiender (typ någonslags demonmonster eller vad man nu skulle kalla det för - får ju panikångest när de plöstligt hoppar på en.. nästan så jag började gråta, men berätta det inte för någon...) men det verkar ändå rätt så häftigt, även om spelet har några år på nacken... Och när jag bara får lite mer ballz, så tror jag att det kommer gå finemang. Får återkomma med mer åsikter, när jag om hundra år vågat spela genom spelet. 


Någon annan som spelat Metro 2033? Eller kanske läst boken förresten? Värt att läsa eller?

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments