19 feb. 2013

Saker jag ♥ med Facebook: Er musik.

Jag hatar nog det mesta när det gäller Facebook - det har ni fått läsa om tidigare här, här och här. Egentligen hatar jag ganska mycket här i världen, men tro det eller ej, det finns faktiskt saker som jag tycker är roliga med Facebook också. Det är faktiskt en sak jag brukade hata innan, nämligen folk som har kopplat sitt Spotify-konto till Facebook. Det var kanske då innan jag själv hade Spotify Premium (bitter över att jag var fattig kanske?) som jag störde mig på det att det hela tiden poppade upp låtar som folk lyssnade på. 


Fast nu, efter att jag kopplade mitt egna konto till Facebook för att visa till alla mina polare vilken fantastisk musiksmak jag har, tycker jag att det är faktiskt intressant att se vad vänner lyssnar på. Givetvis finns det såna polare som helt enkelt har alldeles förfärlig musiksmak - de har jag givetvis blockerat (Sorry for that - ett hett tips om du har hemsk och pinsam musiksmak och inte vill mista vänner (musiksmak säger mycket om folk ni vet..) - byt Spotify-inställning till "private session" så ser ingen (jag) din förfärliga Bieber-musik.) Men jag har även hittat nya (och gamla bortglömda) artister och låtar att lyssna på. Alldeles suveränt tycker jag. 



Så, tycker du att det är irriterande att se vad folk lyssnar på, eller tycker du som jag - att det är sjukt intressant?

♥ Marianne

Translation: Before, when I was poor and couldn't afford Spotify Premium I hated it when people connected their Spotify account to Facebook. Now that I'm a rich bitch, I connected my Spofity to Facebook to show my awesome taste in music to everybody. You should do that too, that is if your taste in music is as awesome as mine. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments