28 feb. 2013

Veckans film: Pitch Perfect

Jag har äntligen tagit tummen ur och sett filmen Pitch Perfect (jag vet inte hur många gånger jag har varit nära att säga Pitch black istället...) efter att ha fått se ett antal GIFs från den här filmen, de flesta som handlar om Fat Amy (Rebel Wilson). 


Det handlar om en tjej, Beca (Anna Kendrick), som ska börja på universitetet och som det brukar vara i de flesta "lättsamma" filmerna, vill hon hellre gå en egen väg. Beca gillar musik och vill bli DJ, men eftersom livet vill annat hamnar hon till slut i en acapella-grupp. Det är en grupp där nån eller flera sjunger samtidigt som resten använder sina röster till att låta som instrument, istället för att använda riktiga sådana. 



Nu är det väl kanske så att många olika faktorer spelade in, för jag kunde inte BARA kolla på filmen, utan jag var tvungen att göra något annat samtidigt också. Förutom det och att filmen var lite som många andra tusentals filmer - förutsägbar - så tyckte jag faktiskt den var rätt okej att se på. Jag blev grymt impad också av alla acapalla-grupper, jag hade inte ens en aning om att det fanns liksom. :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments