14 feb. 2013

Veckans film: Hotel Transylvania

I have a dream: a hotel with monsters and vampires and werewolves as visitors in a wood far, far away from humans. 

Jag kollade på filmen Hotel Transylvania med min vapendragare. Det första han sa var att jag kommer säkert gilla filmen. I did. 
Det är en animerad film om Dracula som tar hand om sin vampyrdotter. Han bygger ett hotell där alla monster är välkomna med löftet om att ingen människa kommer någonsin få sätta sin fot där. Låter inte det som en dröm? 
Det som var överraskande för mig var att Adam Sandler var med (yeah, jag tillhör en av de få som inte tar reda på all fakta om en film innan jag ser den). Han är väl den som på senaste tiden gjort flest töntigaste filmerna, så jag var fett förvånad när jag såg hans namn på eftertexterna. Selena Gomez, Andy Samberg (Lonely Island), Kevin James, Fran Drescher och Steven Buscemi är några andra som talar rösterna i denna fantastiska filmen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments