8 okt. 2013

Halloween-filmer vecka 1

Jag hade en tanke om att försöka titta på minst en halloween/skräckfilm hela oktober. Jag failade redan första dagen, men jag ger det ett försök ändå! En gång i veckan tänker jag lägga ut vilka filmer jag har sett.

Onsdag 2/10

  The Craft 
En tjej börjar på en ny skola och får kontakt med tre andra tjejer som resten av eleverna kallar för häxor. Inte för att hon själv är bekant med häxeri-häxera... Sen är tonårstjejer sällan ense med varandra huuur länge som helst och kan man då behärska övernaturliga grejer vet man inte vad som kan ske...

Crowsnest
Förutsägbar film *yawn* om ett gäng ungdomar som ska åka ut i skogen och nån gubbe på en hundra år gammal mack förvarnar dem och säger att de bör vända. Men vilken amerikansk ungdom har sett tidigare skräckfilmer och lyssnar på sånt där?



Torsdag 3/10
Glömde bort, booh :(



Fredag 4/10
Hälften av The Crazies
En hel stad som går crazy bananas och helt plötsligt stormar militären in och splittrar familjer baserat på deras kroppstemperaturer. Man får ingen förklaring till vad som pågår och de som fortfarande är klara i huvudet får ju såklart panik och saker händer. Rörig och förvirrande film. Konstig förklaring till allt, som kom på slutet.

Paranormal Asylum - The revenge of Typhoid Mary
Den var småläskig här och där, men det var mest effekterna som gjorde det. Ganska förvirrande film annars. Det märks tydligt att det är inne med den här typ av skräckfilmer att man ska filma själv. Här hoppade de dock mellan eget filmande och att ett riktigt kamera-team filmade skådespelarna.

The Amityville Haunting
Handlar om en familj som flyttar in år 2008 i det ökända Amityville-huset. Sonen i familjen har en egen filmkamera och filmar så mycket han kan. Han märker ju av saker som han gärna delar med sig av. Familjen har även övervakningsfilmer som vi tittare får "se igenom".



Lördag 5/10
Resten av The Crazies



Söndag 6/10
Piranha
Ja, pirayor. Gärna ska de vara starka, övernaturliga och "bortglömda" pirayor.

Madhouse
Den här filmen var lite Shutter Island-twistad. Jag kollade inte så noga, men känns inte som att kopplingen fanns där på slutet, eller ja en förklaring, eller så missade jag den helt när jag höll på med det andra hehe.

Måndag 7/10
Fertile Ground
En brud och hennes man, lyckliga och kära, flyttar till mannens gamla släkthus. De försöker börja om på nytt efter ett missfall, men väl där blir hon på smällen på nytt och då börjar saker och ting bli helt fucked up.


Tisdag 8/10
The Breed
Wes Craven som gjort filmen, så självklart fanns en blond bimbo som dog i princip så fort hon satte foten på den mystiska ön det handlar om. Senare åker ett helt gäng dit och en svart kille som gärna umgås med vita människor blir förstås första offret. En annan skådespelare visade sig vara den kristna meth-bruden i Orange is the new black; hon ser bra mycket fräschare ut här haha.



Som jag har tänkt på: som jag sa tidigare att det märks att det blivit inne att man ska filma själv i en skräckfilm. Visst förhöjer det skräckkänslan då det är nåt som kan "hända en själv", men det blir jobbigt och rörigt med allt skakade och är man dålig på att höra skillnaden på rösterna så vet man inte vem som talar o blandar ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments