29 okt. 2013

Halloweenfilmer (sista veckan)

Så nu är jag inne på sista veckan. Halloween är nu på torsdag, så hoppas ni hittar någon att titta på. Ni kanske undrat varför jag inte tittat på Poltergeist, Jurtjyrkogården, Paranormal activity med flera. Det beror på att jag har sett de flesta under dagtid och såna där klassiker eller filmer som jag VET att jag gillar (pga att jag blivit rädd) vill jag inte förstöra med solsken och annat fjanteri. Det är dessutom två dagar kvar av oktober, så det finns ju fortfarande tid att kolla dem. ;)



23/10
Shrooms
Ett gäng amerikaner drar till Irland för att hälsa på en dude de har lärt känna där. De åker till skogen för att leta upp "magic mushrooms" som de sen kan götta sin hjärna med och slår upp tält och hela fadderullan. Aaaaaand then you're fucked!

24/10
The village
Sett denna filmen ett par gånger tidigare. Jag minns att jag tyckte att jag var trög som inte fattade den (nej, inte ens på slutet) men andra gången, ja då såg jag alla tecknen och kopplade hela grejen. En film med Joaquin Phoenix och Bryce Dallas Howard som lever i 1800-talssamhälle. De får inte gå i skogen som omringar dem och absolut inte äga någonting i rött då det lockar dem som finns i skogen...


25/10
Jöbbadin och kalasadin, så hann inte.


26/10
Let me in
Jag tycker nog att den svenska versionen faktiskt är bättre (Låt den rätta komma in). Den här filmen handlar om en utstött ung kille som träffar ett underligt barn i typ samma ålder. Det är vinter och kallt, men barnet är barfota och säger "vi kan inte vara vänner". Samtidigt har man funnit kroppar med hål i halsen och utsuget blod i samma stad. Psycho!


27/10
Silent hill
Panikfilm nummer 1, typ. Tyvärr inte i hela filmen och till slut känner jag att den får gärna avslutas fortare. Handlar om ett flickebarn som går i sömnen och pratar om ett samhälle som heter Silent hill och det är inget hon själv minns i vaket tillstånd. Mamman tar henne till detta ställe trots att folk avråder henne från det och sen handlar resten av filmen i princip bara om morsan som blir tuff och stark och bara torkar bort blodet som att det inte är någonting...

Strangers
Inte en aning om vad detta skulle föreställa. Liv Tyler i en film där man säger att det ska vara baserad på verkliga händelser. Liv spelar en tjej som med sin pojkvän är i ett hus mitt ute i ingenstans (chockerande...). Vad som än händer i resten av filmen, är det tydligen okej "because you were home", enligt en av förövarna. Hm.


28/10
Jobb i 100 år.


29/10
Dark shadows
De nämner halloween kanske en gång, men vampyr, varulv och häxa i en och samma film: klart man måste kolla. Det här är ingen seriös film och tänker man så redan från början så kommer man uppskatta Dark shadows lite mer. Johnny Depp och Helena Bonham-Carter i en Tim Burton-film - ovanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments