24 okt. 2013

Veckans Film: World War Z

Jag vet inte varför jag undvek World War Z så länge som jag gjorde. Eller jo. Det vet jag, skojade bara. Jag undvek den på grund av Brad Pitt. Jag tycker han är, liksom Tom Cruise, lite överskattad nuförtiden. Och ja - han har inte, enligt mig, gjort bra filmer på ett tag (tror jag, vad vet jag, jag undviker allt som har med honom att göra.)

Då har jag även inte kollat trailers eller läst något om filmen på grund av det så var jag nära på att göra en JÄTTETABBE! För World War Z är nämligen BRA!



Mina reaktioner under filmen gick ungefär så här:

1. Z står alltså för ZOMBIESAR!
2. Oh crap, hoppas den inte är lika dåliga som alla andra zombie-filmer som kommit ut på sistone. Och speciellt inte likadan som The Walking Dead. (Samma plot, samma människotyper you know what I mean.)
3. OMFG! Läskig!
4. Om (och när) zombie-apokalypsen kommer, kommer jag hatar mänskligheten mer än zombiesarna - för människor är vidriga och själviska och så himla irriterande.
5. Fan vad jag hatar moderna zombiesar. Dom jävlarna är ju snabbare än Usain Bolt ffs! (Och springer dessutom längre sträckor!)
6. Brad alltså. Han är rätt så okej faktiskt, jag tar tillbaka allt dumt jag sa om honom. Inte lika dålig som Cruise.




Och det är filmen också. Bästa zombiefilmen jag sett sedan Dawn of The Dead från 2004.

Rekommenderas! Speciellt så här under Halloween-tider.

Får fyra och en halv brains av fem!

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments