20 mars 2013

Shit vad jag hatar Facebook pt 3

Jag vet att Facebook-feeden mer eller mindre har blivit någonslags reklamflöde nuförtiden. För att man kanske gillat olika affärer eller produkter eller liknande. Fine, men det tack gode gud att ta bort det från sitt flöde utifall det blir för jobbigt..

Dock nyaste saken jag absolut avskyr på fejan, är det att utifall man är med i någon grupp. T.ex dessa jävla sälj, köp, släng dig i väggen -grupperna så kommer det upp i news feeden utifall någon har skrivit i gruppen. Jamenokejrå. Då kan man väl ta bort skiten likadant som på sidor man gillat? Eller? Jag har letat och letat och letat efter en "jag vill inte att alla jävla inlägg i denna grupp ska synas på min feed"-knapp/grej någonstans men hittar den inte.

Så nu sitter jag här och bläddrar igenom 50% reklam, 40% skit från folk som skrivit i grupper (grupper jag egentligen vill vara med i, var jag går in då och då för att lite kolla runt och så där..) och 9% grejer mina vänner lagt upp och 1% riktigt roliga saker (oftast mina egna grejer.)


VET NÅGON HUR FAN MAN GÖR FÖR ATT SLIPPA FÅ UPP VARENDA ETT INLÄGG I GRUPPER? Annars kommer jag bli vansinnigt arg.

Typ lika arg jag blir på folk som alltid ska lägga ut en bild på sig själv när de ska ut och festa. Eller annars bara. Vi vet hur fan du ser ut, du behöver inte påminna oss om det varannan dag. Och festar du nå whoppiefuckingdoodaa, det gör jag med. Vad är idén med att lägga ut 12343546 bilder på sig själv? Suck. Människors idioti kommer alltid förvåna mig. 


Varför kan inte alla bara vara som jag? Världen skulle vara en så mycket bättre plats isf. Aningen bitter, kanske. Men smartare.

Och så är det ju så att ett blogginlägg inte är bra om det inte finns med en bild, så varsågoda:


♥ Marianne, som är så trött på precis allt just nu och drar på semester till Finland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments