14 mars 2013

Veckans film: De fem legenderna

Låt mig säga såhär: det hade inte ens gått tio minuter in i filmen och jag var redan knäckt av skratt.

När jag såg De fem legenderna (Rise of the Guardians) på affischer lite här och där, så såg det inte alls märkvärdigt ut. Jag trodde att det handlade om en liten pojke (ja, med vitt hår) som helt plötsligt var "the one" och skulle rädda världen med fyra fantasifigurer, om man nu inte tror på det förstås, så jag var inte särskilt imponerad. Nåväl, jag gick med att kolla på den i alla fall (främst för att The big bang theory och How I met your mother har tagit en miljon "pauser" nu). 

Filmen handlar alltså om att den elake Pitch (boogey man) vill ta över världen och omvandla all glädje och barns tro på Tomten, Påskharen, John Blund och Tandfen till nåt hemskt och att ingen utav dem finns. Självklart måste detta bekämpas. Gubben i månen är den som bestämmer vem som ska hjälpa dem och där kommer den vithårige pojken in i bilden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments