14 mars 2013

Veckans film: Wreck-it Ralph

Såå, hur många utav er fick se en liten filmsnutt på Kalle Anka & c/o på julafton, där de visade en liten irriterande flickunge som är kaxig mot store starke Ralph som klättrar i polkagristräd? Hur många utav er tyckte precis som jag, att den filmen är inte värd att kolla på, att barnen kan få behålla den filmen för sig själv? 

Nu är det ju så att jag sällan kollar på trailers och läser recensioner om filmer, för jag vill bilda en egen uppfattning. Det var dock synd att jag gjorde så mot Wreck-it Ralph. Det var när en vän pratade om den och sa att den faktiskt var bättre än man trodde (hon hade annars samma åsikt som jag först) och hon nämnde tv-spel. Då handlar det alltså om gubbarna i arkadspel som har ett eget liv när spelhallen stängs och släcks ner. Jag blev sånhär:

Jag tyckte filmen var både bra och rolig, värd att kolla på. Det kändes nästan mysigt att se spelgubbarna åka till spelcentralen och kunna hälsa på varandra och umgås. Det mest sorgligaste var väl de stackars små sötisarna som har floppat i nåt spel och var borttagen och nu satt de där med ledsamma ögon och tiggde efter Pacmans körsbär. Liksom AA, så finns det en grupp för "bad guys" där de får prata om att vara den onda karaktären och inte ha några vänner, men de försöker tänka "it is okay" ändå. Den viktigaste regeln alla hade var att inte dö i ett annat spel än i sitt egna, annars kan de inte återuppstå. Man får även veta vad som händer med de karaktärer som buggar i ett spel. Sugen ännu? Se den.


I första och tredje bilden är det Ralph som tagit sig in i Hero's duty och talar med Calhoun. Den andra bilden är den där irriterande lilla saken Vanellope, men som tydligen inte är så mer jobbig än i den scenen vi fick se på julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments