7 aug. 2013

Geek outfit: Band T-shirts

Medan jag jobbade och slet ut min stackars gamla rygg i superstålvärme, var min vapendragare i Danmark och härjade runt på Roskilde-festivalen. Ett utav banden som skulle spela där var ett norskt punk-metalband vid namn Kvelertak, som jag börjat lyssna massor på. Om jag var avundsjuk eller något sånt där? Nej då. Inte heller när jag hörde att de skulle till Metaltown, också på en dag när jag jobbade. Jag kände absoluut ingenting när de var på Bråvalla-festivalen heller, för den delen... 



Nåväl, för att torka bort bitterhetens rynkor ur mitt fejs, letade vapendragaren efter t-shirts med deras tryck på. Jag misstänkte att det skulle bli något sånt, men hade då räknat med deras "oanständiga" tryck, så att jag i såna fall bara skulle kunna använda den ibland. Näe, istället fann han något annat som skulle passa en aningen mer i samhället. 
Vänster: hängandes över min datorstol
Höger: Hängandes med mig i och på le work (perfect!)



Varför en uggla? Utdrag från The Quietus
"Is there a particular story behind the use of the owl?
EH: I wish there was a deep, significant meaning behind the use of it but…
VL: Erlend was raised by owls.
EH: [Laughs] Yeah, I wish it was something like that! But no, it's pretty random too; we had made a couple of demos, back in the day, and just wanted to put them out on like, a homemade CDR, with covers that we'd done ourselves to give to friends…
VL: I think that is in about 2006…
EH: It was our bass player Marvin [Nygaard]'s idea to use an owl, I don't know why, so our guitarist made the cover – that was for West Coast Holocaust – and yeah, it just wound up becoming our mascot; people just seem to dig it." - 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments