29 aug. 2013

Veckans film: Cloud Atlas

Jag skulle kunna säga att jag är en person som har koll på filmer, speciellt på vad som är på kommande. Men av någon anledning hade jag missat Cloud Atlas helt och hållet. Även om den innehåller skådisar som Tom Hanks, Halle Berry och Hugo Weaving och den är regisserad och skriven av skaparna av The Matrix (en av mina favoritfilmer.)




Vad handlar filmen om då? Du, jag har faktiskt ingen aning. Jo, att allting som har hänt, som händer och kommer att hända hör ihop. Whaat? Den var så jävla flummig med sina olika berättelser i olika tider och jag fatta inte alls hur de hängde ihop. Okej kanske lite. Men flummigt, det var det nog. Roligt dock att det är samma skådisar som spelar alla historier och det var lite småkul att försöka lista ut vem det är som spelar vilken karaktär.

Annars är filmen sjukt vacker visuellt. Men den var både lång (nästan 3 h!!) och .. ja, flummig var dagens ord. Om jag hade koncentrerat mig lite mer, hade jag kanske fattat poängen. Nu missade jag den nog där någonstans under andra timmen.

♥ Marianne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments