30 nov. 2012

5 reasons why Steam kicks ass!

Jag antar att de flesta av spelnördarna i världen har hört om Steam? Men kanske det finns någon stackare, som bott under en sten under senaste tiden och inte har en aning om vad Steam är. Fear no longer! Jag tänkte berätta 5 saker som är alldeles toppen med Steam!

1. Steam är alltså en sk software (iiinte helt säker om detta nu är helt korrekt term - anyhow..) som distribuerar digitala spel för användarna. Dvs - du slipper köpa fysiska skivor och fylla bokhyllorna med miljoner av spel - istället finns de digitalt på din dator och Steam-konto. Das ist super!

2. Steam är också en community, så du kan lägga till dina vänner och eventuellt spela spel med dem (om du har lust dvs.) Det är också alldeles suveränt, tycker jag!

3. Steam har sjuukt mycket erbjudande. De brukar sänka priset på ett spel i några dagar, till ett så förmånligt pris att det är skrattretande. Självklart leder det till det att du köper otroliga mängder spel - som iaf mitt fall - förmodligen inte blir laddade på sjukt lång tid pga mobilt-sugigt-internet (vilket är också orsaken till, varför det bara blir ett text-inlägg.. sorry for that.)

4. Dina spel är inte kopplade till din dator - utan till ditt Steam-konto. Dvs, du kan spela på flera datorer, men det finns visst en gräns på fyra datorer, eller något liknande.

5. Steam är bara helt jävla awsum. Så är det bara.

Utifall ni vill adda mig som kömpis på Steam, så heter jag marywonderland där. Just nu spelar jag inte så mycket co-op, för jag är livsrädd att jag är så jävla dålig, att jag dödar de som är på min egna sida, men vem vet - kanske jag en vacker dag blir sjukt awesome på att spela, då kanske vi kan köra nåt spel tillsammans? 


♥ Marianne

/Translation: 5 reasons I like Steam. 1. It's awesome. 2. It's awesome. 3. It's awesome. 4. It's awesome. 5. It's awesome. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments