23 nov. 2012

Veckans spel: The sims 3 Årstider

ÄNTLIGEN kom det expansionspaket jag har längtat mest sen The sims 2 kom med det - ÅRSTIDER. Finally EA, finally! Och tack för den förresten. 

Som vi vana sims-spelare vet, så har ju spelet avancerats sig mer och mer för varje expansionspaket. Nu kan vi bestämma själva hur tjocka, biffiga, håriga och storbröstade våra simmar ska vara. Vi kan bestämma om de ska ha fräknar, om de ska ha lila ögon, om de vara neurotiska, om de ska vara modiga, om de ska vara glömska, om de ska vara otursföljda, om de ska ha lätt för att bli befordrade, om de ska ha noll problem med att få miljoner kids (okej, nu har de satt en gräns på åtta simmar per hushåll... Jo, jag har försökt ha flera. Slutade med att jag fick kicka ut den gamla morsan för att hennes son och partner skulle kunna göra en egen unge).

Åter till ämnet; Årstider. Som det låter blir det alltså vår, sommar, höst och vinter. Jag har änsålänge "bara" upplevt sommaren och hösten och det är inget supermärkvärdigt ännu. Sommaren, ja då stekte ju solen på och min sim ville hellre vara ute och pladdra med folk (som att hon hade tid med det, höh no!) och nu när hösten har anlänt så vill hon räfsa löv - och sedan hoppa i lövhögarna. Och sånt förstår man ju! Så det får hon ju såklart göra... ;) 
Min egna sim.

Får snart ta och köpa halloweenstuff och se om nåt särskilt händer. I 2an kom en jultomte om man köpte rätt sorts julgran, så det ska bli spännande att se om de har hållit kvar det dära. Någon utav er har kanske redan spelat och vet svaret? :) 

1 kommentar:

We ♥ comments