15 nov. 2012

Veckans film: Cockpit

Nu äntligen har jag tagit mig i kragen och kollat på denna svenska(!) film med ett av de värsta (bästa?) orden: Cockpit

Det handlar alltså om en snubbe som blir av med sitt jobb som pilot. Många utav oss har nog varit i samma situation, men förmodligen inte gått lika långt som han gjorde. Vissa är ju faktiskt desperata... Den här killen, Valle Andersson, får höra om ett ledigt pilotjobb, MEN - de anställer helst en kvinna i så fall. Valle, en nyskild far med en blind son, tänker minsann ha det där jobbet i alla fall. Han lyckas. 

Jag tyckte att filmen var mer än okej, men inte superduperrolig. Man orkade i alla fall kolla klart. Det bästa är den sista scenen man får se med Björn Gustafsson. Kollar ni filmen, kommer ni förstå vad jag menar. Det var något jag kunde sitta och fnissa åt i ett par dagar efteråt, hur hemsk och bisarr scenen än är. :') 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments