6 nov. 2012

Serietips: Harper's Island

Det var faktiskt min mamma som först tipsade om Harper's Island (jag vet, min mamma är awsum.) men jag när den kom ut glömde jag faktiskt bort att kolla på den, för jag var mest upptagen med att kolla på Star Trek då. 



Harper's Island handlar då om ett bröllop, som ska hållas på en ö - Harper's Island. Och brudparet har bjudit in dit ett gäng folk  för att fira. Men något går fel och bröllopsgästerna börjar dö en efter en. Men vem är mördaren? 

Jag visste inget om serien innan jag började kolla på den (förutom då att min mamma sa att den var awsum - fast nej, så awsum är hon inte att hon skulle använda ordet "awsum," men men..) Jag hade fått för mig att Harper's Island skulle vara en av hundratusen kriminalserier. Men, boy was I wrong.

Den är nämligen ganska brutal. Det finns några lik här, lite blod där och avhuggna huvuden flyger hit och dit. Och storyn, den är alldeles suverän. Det går inte att vänta mellan avsnitten, utan man vill se alla direkt. Dock kan man väl säga, att skådesspeleriet inte var alldeles bästa - men det stör ändå inte såå mycket. En sak bara...den där lilla flickan som är med - herregud vilken imbecill (no offence till barn så där allmänt, de brukar ju inte vara smarta) - och jag förstår inte hur någon inte bitchslappade henne (fast man ska faktiskt inte bitchslappa barn...) 

Egentligen kan man inte kalla detta en serie, då det bara finns en säsong, så vi kallar det en miniserie istället.

För en gångs skull en serie, som hade  en twist jag inte kunde förutse. För jag brukar gissa rätt på det flesta.

Så, se den - pronto!

Vad tyckte ni som sett Harper's? Var detta en yay eller en nay?

♥ Marianne

Translation: Harper's Island - the first series ever, where I couldn't predict the ending. Loved it! 

2 kommentarer:

  1. Åh, just det, ja, den har jag velat se. Tack för påminnelsen! :)

    -Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, det var så lite så! lite så var det ju för mig också haha.

      Radera

We ♥ comments