22 nov. 2012

Veckans film: The watch

Jag har nu sett filmen The watch med Ben Stiller, Vince Vaughn och Jonah Hill i huvudrollerna. Av någon anledning så hade jag fått för mig att filmen skulle vara rolig och någorlunda... seriös, kan jag säga så kanske? Förmodligen på grund av att Stiller och Vaughn är med och jag har inte sett någon film med dom (vad jag kan komma på, hit me om jag har fel) där de är SÅÅ.. ja jag finner inget annat ord än "oseriösa" faktiskt. Det är en massa konstig skit som aliens, vita lögner och massa blabla-vi-lyssnar-inte-på-varandra-förrän-det-är-försent. Eller jo, det sistnämnda är väl standard i pinsamma komedifilmer...

Filmen var NJA, jag skrattade ungefär 1 gång av 20 skrattillfällen. Jag kände att det var för barnsligt för min smak vad gäller komedier. Jag tror det hade varit roligare om det handlade om rebelliska ungdomar än aliens, ärligt talat. Att den i skrivande stund har fått 5,7/10 på IMDB förvånar mig tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

We ♥ comments